Of het nu gaat om het verzorgen van de aangifte Inkomstenbelasting, BTW, Vennootschapsbelasting of bijvoorbeeld het uitbrengen van een advies. De dienstverlening van accountants en financieel adviseurs loopt anno 2016 in veel gevallen achter. De klant verwacht betere en efficiëntere digitale dienstverlening van zijn accountant of financieel adviseur.

Onze stelling: Online dienstverlening kan een belangrijke bijdrage leveren aan verhoging van klanttevredenheid, verlaging kosten per klant en uitbreiding van het dienstenpakket. (Onderstaand gaan we hier dieper op in.)

De huidige praktijk en de negatieve bijeffecten
Wanneer het moment voor het doen van de aangifte daar is, stuurt de accountant in veel gevallen nog een e-mailtje met het lijstje van zaken die hij van zijn klant verwacht. De klant is druk met het bij elkaar zoeken van de gevraagde informatie. Hij vat deze samen in een antwoord-e-mail om naar de accountant te versturen en voegt de gevraagde documenten toe als bijlage. De e-mail inclusief bijlagen blijkt vervolgens te groot. Het resultaat is dat de te grote e-mail uiteindelijk niet wordt verstuurd. Het effect is veel extra gedoe voor de klant. Wanneer de e-mail uiteindelijk bij de accountant aankomt moeten de ontvangen digitale documenten bij de accountant worden uitgezocht en op de juiste plaats worden opgeslagen in de klantfile. Daarna start pas het voorbereiden door de accountant van de aangifte…….

Ziet u het ook? Dubbel werk, kans op fouten, vergeten te antwoorden door de klant, zoekgeraakte ontvangen e-mails, geen overzicht van uitstaande verzoeken, de kans op zoek raken van vertrouwelijke informatie, et cetera. Daarbij komt nog eens dat e-mail niet de veiligste manier is om informatie met een derde partij te delen.

De accountant en financieel dienstverlener aan zet
Voor uw klant is het vanzelfsprekend om financiële zaken online af te handelen. Of het nu gaat om verzekeringen, bankzaken of bijvoorbeeld de zorg. Online is leidend. Door de verregaande digitalisering van de maatschappij verwachten klanten ook bijvoorbeeld hun aangiftes op een heldere en gebruikersvriendelijke manier te kunnen verwerken.

Wanneer uw organisatie “online gaat”, of wellicht al bent, biedt u uw klanten niet alleen de online dienstverlening waar hij op rekent. Uw organisatie verbetert ook nog eens de kwaliteit van de diensten (professionalisering) en bespaart veel tijd (en dus geld) voor u en uw klant. Ook zijn er steeds meer accountants en financieel dienstverleners die hun dienstverlening via het nieuwe online-kanaal verder uit weten te breiden en daarmee hun concurrentiepositie weten te versterken.

Meer weten?
Heb ik u getriggerd en heeft u interesse meer te weten over een bewezen digitale oplossing genaamd FastPortal? Het is een zeer gebruikersvriendelijke cliëntportal waarmee u bij uw klanten voor de dag kunt komen.

Neem dan eens een kijkje op de website van FastPortal of vraag een (online) demo aan. U kunt ook bellen of mailen met Jeroen van Eijndhoven. M: 06 2150 2558. E: jeroen@innovate2day.nl.

FastPortal samengevat
√ Documentenbeheer – Upload, deelt en beheert documenten online
√ Workflow – Eenvoudig in te richten zoals u gewend bent te werken
√ Cliënt Dashboards – Alles over cliënten in een overzicht
√ Ongelimiteerd aantal cliënten – Voeg ongelimiteerd cliënten toe aan eigen portal
√ Dossiers – Mooie en elegante dossiers
√ Facturatie & betalingen – Digitaliseert en optimaliseert betalingen met online facturen
√ White-label – Naadloze integratie met uw huisstijl
√ Software integratie – Volledige API-ondersteuning om met uw backend systemen te integreren
√ Veilig – Alle data en bestanden zijn versleuteld
√ In the Cloud – Overal en altijd toegang