Deze maand besteden we aandacht aan de oplossing van FastPortal waarmee hoogwaardige online cliënten portals voor de zakelijke dienstverlening eenvoudig en betaalbaar te realiseren zijn.


De dagelijkse praktijk
Als consument vinden we het anno 2016 de normaalste zaak van de wereld dat we zelf moeite nemen om informatie aan te leveren. Een mooi voorbeeld is Airbnb. Voordat je gebruik kan maken van de diensten van Airbnb valideer je jezelf eerst. Als gebruiker voer je de nodige gegevens in samen met een upload van paspoort of rijbewijs en krijg je een vinkje achter je naam als ‘trusted party’. Vervolgens beheer je je eigen omgeving en kunnen je huren en verhuren.Banken vragen het al jaren van ons om zelf betalingen te doen en overzichten online te beheren. Daar is de consument al jarenlang het verlengstuk van de organisatie. Het is de dagelijkse praktijk.

In de zakelijke dienstverlening staan we naar het lijkt echter nog aan het begin. Hier is het hebben van inzicht en het beheer van eigen dossiers bij de dienstverlener nog een relatief onbekend fenomeen. Hier is de urgentie schijnbaar nog niet hoog genoeg. Alhoewel de wereld ook hier snel kan veranderen. FastPortal gaat naar ons idee organisaties hier een belangrijk handje bij helpen.

Casus Finsens
Finsens heeft zijn dienstverlening met behulp van FastPortal een nieuwe dimensie gegeven. Een beknopte achtergrondschets. Finsens levert een brede range aan financiële diensten op terrein van belastingadvies, vastgoedmanagement, financiële planning, pensioenen en financieringsconstructies. Ze richten zich met belastingadviesdiensten op privé personen en de klein zakelijke markt. Met behulp van FastPortal heeft Finsens de belastingadviesdiensten significant gestroomlijnd.

Eisen van Finsens
Een tweetal belangrijke eisen lagen ten grondslag aan de keuze voor FastPortal.Geen kostbare implementatietrajecten én een toegankelijke en heldere oplossing.

FastPortal functioneert voor Finsens als een cliëntenportal, die communicatie en samenwerking tussen collega’s en cliënten bevordert. Finsens maakt gebruik van een zogenaamde ‘branded version’ van FastPortal, MyFinsens genaamd.

Via nevenstaande link kunt u een uitgebreide beschrijving van de casus Finsens downloaden. Finsens Case – FastPortal

Besparingen én betere dienstverlening bij Finsens
Door gebruik te maken van deze slimme oplossing heeft Finsens per belastingklant 20% tijdbesparing weten te behalen en is de gemiddelde termijn openstaande facturen met 20% teruggebracht. Wat echter tenminste even belangrijk was om met deze exercitie te starten was de veranderende behoefte van klanten van Finsens. Vroeger was het mooie kantoor een bepalend verkoopargument. Nu willen klanten online de geboden diensten af kunnen nemen en willen ze niet gebonden zijn aan kantooruren of het per post moeten verzenden van documenten. De praktijk bij Finsens laat zien dat voor het gebruik geen toelichting nodig is. Geen enkele cliënt van Finsens heeft om hulp gevraagd. Ze begrepen allemaal zonder uitleg hoe het werkte. Resultaat is dat de klanten tevredener zijn, het team productiever en de ICT-kosten zijn afgenomen.


Voorbeeldscherm FastPortal

FastPortal samengevat
√ Documentenbeheer – Upload, deelt en beheert documenten online
√ Workflow – Eenvoudig in te richten zoals u gewend bent te werken
√ Client Dashboards – Alles over cliënten in een overzicht
√ Ongelimiteerde cliënten – Voeg ongelimiteerd cliënten toe aan eigen portal
√ Dossiers – Mooie en elegante dossiers
√ Facturatie & betalingen – Digitaliseert en optimaliseert betalingen met online facturen
√ White-label – Naadloze integratie met huisstijl
√ Software integratie – Volledig API-ondersteuning om met uw backend systemen te integreren
√ Veilig – Alle data en bestanden zijn versleuteld
√ In the Cloud – Overal en altijd toegang

Meer weten?
Benieuwd naar álle voordelen die FastPortal te bieden heeft? Kijk dan even op de website van FastPortal. Of bel of e-mail met Jeroen van Eijndhoven voor meer informatie of een live demonstratie – M: 06 2150 2558 – E: jeroen@bluewish.nl.

Missie van BlueWish Business Development
BlueWish Business Development identificeert en combineert innovaties die de bedrijfsvoering kwalitatief verbeteren en de efficiency verhogen. Het gaat zonder uitzondering om bewezen oplossingen ‘in the cloud’. Het zijn gebruikersvriendelijke oplossingen die succesvol worden ingezet door gerenommeerde organisaties. Het zijn pareltjes die zich onderscheiden door focus op waarde creatie, kwaliteit en efficiency voor hún klanten.

BlueWish Business Development is de organisatie die met een typisch Rotterdamse aanpak zich richt op het behalen van concrete resultaten.

Met vriendelijke groet,
BlueWish Business Development
Jeroen van Eijndhoven