U bent advocaat en waarschijnlijk gewend uw klanten in de watten te leggen. Uw dienstverlening is tot in de puntjes verzorgd. Uw praktijk beschikt over een representatief pand wat hier helemaal mee in lijn is. Ook uw brochures en website zijn goed verzorgd waarin de meest recente informatie wordt gepresenteerd.

24/7 bereikbaarheid
Gewoon zo doorgaan zou u wellicht concluderen. Of mist er wellicht toch iets? Zoals de meeste zakelijke dienstverleners is uw organisatie waarschijnlijk niet 24/7 bereikbaar. Terwijl uw klant tenminste 16/7 in de lucht is. U doet allerlei pogingen hier een antwoord op te geven. Met antwoordformulieren op de website waar de klant wordt aangespoord zijn vraag bij u neer te leggen. Of bijvoorbeeld met een ‘bel me terug’ button de klant te bewegen u te vragen hem terug te bellen. Grote kans dat uw (potentiële) klant afhaakt en verder shopt om direct met een oplossing te worden geholpen.

Analogie met de reiswereld
De advocatenwereld staat daarbij niet op zichzelf. Kijk naar de reiswereld waar een complete paradigma shift heeft plaatsgevonden. Reisbureaus zijn in 90% van de gevallen volledig getransformeerd naar organisaties die de klant op basis van zijn behoefte uit het aanbod aan reizen een keuze laten maken via internet. Met uiteraard een sterke en goed geoutilleerde back-office. Online wordt de reis geboekt en afgehandeld tot en met de betaling toe. In een periode van nog geen 10 jaar heeft deze transformatie zich voltrokken. De huidige fysieke reiswinkel is daarbij de flagship store waar eventueel nog een toelichting wordt gegeven op het reisprogramma, tickets worden opgehaald maar waar het gros van de vakantiegangers eigenlijk geen voet meer over de drempel zet.

Combinatie online en offline = ijzersterk
Ook voor advocaten en notarissen voorspellen wij is dit het voorland hoe de dienstverlening zich zal ontwikkelen en al ontwikkelt. De klant bepaalt in toenemende mate het moment van consumptie van de dienstverlening en niet de medewerkers van het advocatenkantoor. De klant gaat u daarbij ook voorbereidend werk uit handen nemen. Het gaat straks een samenspel worden tussen de professionele dienstverlener en de klant. Op de achtergrond wordt de historie bijgehouden en weet u precies in welke fase een project of opdracht zich bevindt. Het voordeel is dat u 24/7 bereikbaar bent voor de klant die zijn eigen zaak of project op kan starten zonder dat u direct fysiek aanwezig hoeft te zijn. Hier zijn kwaliteitsverbetering en efficiency te behalen wat de concurrentiepositie verder kan versterken. Ook bij u zal door digitalisering de klant zich minder bij uw fysieke kantoor vervoegen.

Droomkans met FastPortal
FastPortal is zo’n e-service platform dat het voor medewerker én klant mogelijk maakt om binnen een eigen veilige omgeving – en in de eigen vertrouwde huisstijl – de voortgang van dossiers in te zien, geautomatiseerd documenten uit te wisselen en te beheren, nieuwe diensten te starten en automatisch notificaties te sturen. Samen met de diverse uitbreidingen, zoals online betalingen en automatische facturatie, zorgt FastPortal voor tijdsbesparing en een hogere klanttevredenheid. Digitalisering met FastPortal helpt advocatenkantoren de digitale uitdaging om te zetten in een droomkans.

Praktijkervaring Kennedy Van der Laan
Jeroen Zweers, Innovation Director bij advocatenkantoor Kennedy Van der Laan, vat het als volgt samen, “Een mooi voorbeeld van hoe cliënten reageren op de zeer prettige interface van FastPortal is dat het gebruik van FastPortal wordt ervaren als het boeken van een reis via een consumenten webshop. Een manier van werken die nog zeer ongebruikelijk is in de juridische wereld en ik denk binnen de gehele b2b-sector.” Klik hier op de foto om de video met Jeroen Zweers te bekijken.

Meer weten?
Meer weten over FastPortal en het slim digitaliseren en visualiseren van dossiers? Neem een kijkje op de website van FastPortal om de mogelijkheden van FastPortal verder te ontdekken of stuur een mailtje aan Jeroen van Eijndhoven jeroen@innovate2day.nl of bel zelf 010 414 3536. Ook kunt u direct een demoaanvragen